Μεγάλη Έρευνα του Τομέα Δημοσιογραφίας

Μεγάλη Έρευνα του Τομέα Δημοσιογραφίας

tomeis mme athlitismos 0Ανασφάλεια - Απαξίωση - Αποξένωση - Απομόνωση αλλά και στροφή στις βασικές αξίες της ζωής τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης νεολαίας

Αποκαλυπτική είναι η έρευνα που πραγματοποίησαν οι σπουδαστές Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΙΕΚ ΑΚΜΗ σε δείγμα 1.000 νέων ηλικίας 16-22 ετών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και επεξεργάστηκε η εταιρία ερευνών ALCO σχετικά με το βαθμό σημασίας των βασικών αξιών της ζωής και τη στάση απέναντι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στησυντριπτική τους πλειοψηφία η ανασφάλεια, η αβεβαιότητα και η απομόνωση που αισθάνονται, οδηγούν  στην κορωνίδα των αξιών τους την οικογένεια, την υγεία και την επαγγελματική αποκατάσταση ενώ στον αντίποδα απαξιώνονται οι θεσμοί κοινωνικού ενδιαφέροντος όπως ο θεσμός της θρησκείας, της κοινωνικής προσφοράς και της πολιτικής ζωής.

Αναλυτικότερα τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας:

Καθολικές αξίες:  η Υγεία και η Οικογένεια για τους νέους μας όχι όμως η θρησκεία και η πολιτική ζωή. Συγκεκριμένα οι εννιά στους δέκααναγνωρίζουν ως απόλυτα επιθυμητά την Υγεία, την  οικογένεια και κατόπιν τον έρωτα, τη φιλία, τη γνώση και την καριέρα. Οι νέοι περιορίζονται λοιπόν στα «του οίκου τους» κάνονται παράλληλα στροφή προς τις βασικές αξίες της ζωής. Η πολιτική εμφανίζεται να είναι το τελευταίο πράμα που τους ενδιαφέρει.

√ Η ανασφάλεια αποτυπώνεται και στο θέμα των δεξιοτήτων καθώς το84%κρίνει ως σημαντικές  τις επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες και το89%ενδιαφέρεται για την επαγγελματική του αποκατάσταση.

√Περισσότερο ανασφαλείς εμφανίζονται οι γυναίκες, με την φιλία να ακολουθεί την επαγγελματική αποκατάσταση και τον έρωτα να βρίσκεται σετρίτη μοίρα!

√Αποθαρρυντικό αποτέλεσμα προκύπτει από την ερώτηση «ποιές είναι οι κοινωνικές δραστηριότητες που συμμετέχουν οι νέοι σήμερα». Ένας στους 3 νέους δεν συμμετέχει σε καμμία κοινωνική δραστηριότητα, το 9% είχε συμμετοχή σε εκδηλώσεις για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων,το7%σε δράσεις για την την καταπολέμηση του  Aids και των ναρκωτικών και το 4% για τις κακοποιημένες γυναίκες. Αντίστοιχα ο ένας στους 4 συμμετέχει σε αθλητικές εκδηλώσεις.Παρόλο που ένας στους τρεις  ενδιαφέρεται έντονα για το μέλλον του πλανήτη, μόλις το 15.8% συμμετέχει σε οραγνώσεις για τη σωτηρία του

 √ οι 4 στους 10 ενδιαφέρονται για το πώς θα διασκεδάσουν. Βars και καφετέριες είναι στην πρώτη θέση της προτίμησής τους, ωστόσο η τηλεόραση αποτελεί βασικό στοιχείοπ καθημερινότητας.

√Το60%προτιμά να ενημερώνεται από την τηλεόραση  ενώ μόνο ένας στους 10 προτιμά έντυπο μέσο ενημέρωσης. Παρόλα αυτά η ενημέρωσή τους αφορά κατά κύριο λόγο37% καλλιτεχνικές ειδήσεις ενώ αδιαφορούν για τις εκπομπές πολιτικού περιεχομένου2%. Στην ερώτηση ποια είναι είναι η βασική είδηση που τους έμεινε από την επικαιρότητα, το μεγαλύτερο ποσοστό απάντησε «καμία», με το θέμα Ζαχόπουλου να ακολουθεί

√Η αδιαφορία για την πολιτική επιβεβαιώνεται και από τη γνώμη που έχουν για τα ΜΜΕ.1 στους 2δεν εμπιστεύεται τους δημοσιογράφους θεωρώντας ότι εξυπηρετούν οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα ενώ το30%αμφισβητεί την γκυρότητα των πηγών τους. Ενθαρρυντικό είναι ωστόσο ότι σχεδόν το50%θεωρεί ότι υπάρχουν δημοσιογράφοι αξιόπιστοι, έγκυροι που υπηρετούν τον κώδικα δεοντολογίας.

Η έρευνα παραουσιάστηκε κατά τις εργασίες του5ου Συνεδρίου του Διεθνούς Επιμελητηρίου Νέων (Junior Chamber International- JCI)με θέμα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (Media &Communication Master Class) που φέτος διοργανώθηκε στην Αθήνα και στο οποίο έλαβαν μέρος νέοι και νέες επαγγελματίες και αριστούχοι σπουδαστές του ευρύτερου χώρου της επικοινωνίας από όλη την Ευρώπη.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κωνσταντίνος Ροδόπουλος,«η νεολαία με τη στάση της μας δίνει ένα πολύ ηχηρό «παρών» για το ποιες είναι οι πραγματικές αξίες που πρέπει να επικρατούν στη ζωή μας. Γυρνώντας την πλάτη σε όσα πιθανόν εμείς οι μεγαλύτεροι να δίνουμε  σημασία, αναζητούν νέουν διεξόδους για τη ζωή τους και για τον τρόπο με τον  οποίο θα σταθούν δυνατοί απέναντι στο μέλλον. Μας δίνουν επίσης ένα πολύ τρανταχτό μήνυμα για το ποια πρέπει να είναι η στροφή στην πληροφόρηση και την επικοινωνία προκειμένου να επαναπροσδιορίσουν και να επαναφέρουν την αξιοπιστία των  μέσων μαζικής ενημέρωσης και των εκπροσώπους τους».