Κατηγορίες
_News_ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ_ΤΕΧΝΕΣ _News_Κομμωτική _News_Μακιγιάζ _News_ΜΟΔΑ_ΚΑΙ_ΟΜΟΡΦΙΑ _News_Σχέδιο_Μόδας _News_Φωτογραφία ΝΕΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΑ

Η Φωτογραφία στην εποχή του Instagram με τον Δημήτρη Σκουλό

  • Άρθρα
  • Η Φωτογραφία στην εποχή του Instagram με τον Δημήτρη Σκουλό

Για τη φωτογραφία στην εποχή του Instagram, τι έχει αλλάξει και ποιες είναι οι προκλήσεις στις οποίες θα κληθούν να ανταποκριθούν οι νέοι φωτογράφοι μίλησε ο κορυφαίος Έλληνας φωτογράφος μόδας και κριτής του  Greece’s Next Top Model Δημήτρης Σκουλός, σε webinar που πραγματοποιήθηκε ζωντανά για τους σπουδαστές φωτογραφίας του ΙΕΚ ΑΚΜΗ.

Κάνοντας focus στη νέα εποχή της φωτογραφίας μόδας και τι έχει αλλάξει στην αγορά, όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας, ο διεθνώς καταξιωμένος φωτογράφος και ambassador του ΙΕΚ ΑΚΜΗ μίλησε για την κυριαρχία της fast fashion τάσης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Παλαιότερα η προετοιμασία για μία φωτογράφιση μόδας ξεκινούσε μια βδομάδα πριν, με την επιλογή του χώρου, το ρεπεράζ, την επιλογή των ρούχων, τη δημιουργία mood board κ.λπ. Τώρα πλέον προετοιμασία και υλοποίηση έχουν σχεδόν ταυτιστεί χρονικά, καθώς συχνά την ίδια μέρα βλέπουμε τον χώρο, επιλέγουμε τα ρούχα, κάνουμε τη φωτογράφιση και μπορεί να κληθούμε να παραδώσουμε και τις φωτογραφίες αυθημέρον».

Όπως επισήμανε στους σπουδαστές, το γεγονός ότι όλα «τρέχουν» πολύ γρήγορα, είναι καλό και κακό ταυτοχρόνα. Από τη μία έχει χαθεί ο χρόνος για την καλλιέργεια της φαντασίας, το να σκέφτεται ο φωτογράφος από πριν τι θα κάνει και πώς θα το κάνει, το art direction, από την άλλη αυτή η έλλειψη χρόνου έχει ενισχύσει τη δημιουργικότητα, καθώς ο φωτογράφος πρέπει γρήγορα να βγάλει ένα concept που να είναι και πετυχημένο. Όπως εξήγησε, «σημασία έχει να δουλεύει ένας φωτογράφος μόδας για τον ίδιο πελάτη κάθε μήνα» συμπληρώνοντας  ότι: «αυτό ακριβώς κάνουμε στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ, παρέχουμε όλες τις τεχνικές γνώσεις, ώστε να είστε πιο έτοιμοι, πιο γρήγοροι και αποτελεσματικοί»!

Εν συνεχεία, μιλώντας για τη φωτογραφία στο Instagram, τόνισε την κυριαρχία του διαδικτύου στην εποχή μας και τη μεγάλη δύναμη που έχει το Instagram ως «εργαλείο» δουλειάς,  προτρέποντας τους σπουδαστές να επιλέγουν προσεκτικά τις φωτογραφίες που ανεβάζουν στον προσωπικό τους λογαριασμό. Επιπρόσθετα, τους συμβούλευσε να παρακολουθούν τους λογαριασμούς καταξιωμένων φωτογράφων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ώστε να αντλούν έμπνευση για τις δικές τους φωτογραφικές δουλειές, τονίζοντας όμως ότι «δεν κάνουμε ποτέ κόπιες, απλά έχουμε τα κάδρα αυτά ως references».  

Όσον αφορά τον αυξημένο ανταγωνισμό στον χώρο της φωτογραφίας και τα συνήθως περιορισμένα budgets, είπε ότι «είναι πρόκληση να πρέπει να δημιουργήσεις μια δυνατή εικόνα από το πουθενά αλλά όταν το πετυχαίνεις, σίγουρα αυτό σου προσφέρει ικανοποίηση».

Και τι γίνεται, όταν ο φωτογράφος δεν είναι σίγουρος για το concept ή δεν υπάρχει budget; «Η γνώμη μου είναι να κρατήσετε τα πράγματα όσο πιο απλά γίνεται όσον αφορά τις πόζες, τα φώτα και το art direction. Πάντα είναι καλύτερα να κρατάμε τα πράγματα απλά, όταν δεν έχουμε μεγάλη πείρα ή budget».

Μιλώντας για τα περιοδικά μόδας και τι θεωρείται σήμερα μοντέρνο, εξήγησε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει επικρατήσει η raw αισθητική: «Υπάρχει μια αίσθηση που θυμίζει τα 70s, η φωτογραφία είναι πιο ακατέργαστη, έχει κόκκο, τα μοντέλα είναι σύγχρονα κορίτσια, πιο απλά και όλα είναι πιο αφαιρετικά”. 

Στο τέλος του σεμιναρίου παρακίνησε τους σπουδαστές να κάνουν τη φωτογραφική μηχανή «προέκταση του χεριού τους», εξερευνώντας όλες τις τεχνικές της δυνατότητες φωτογραφίζοντας συνεχώς, και με έναν θερμό αποχαιρετισμό ευχήθηκε σύντομα να φωτογραφίζουν και πάλι όλοι μαζί»!