Κατηγορίες
HOMEPAGE OPENING NEWS NEA HOMEPAGE _News_Ξενοδοχειακά–Τουριστικά _News_Ρόδος _News_ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ _News_Τουριστικός Πράκτορας _Τουριστικός_Συνοδός ΝΕΑ

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου σε debate με σπουδαστές

  • Άρθρα
  • Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου σε debate με σπουδαστές

O πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου σε digital debate με τους σπουδαστές του ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Οι εκτιμήσεις για τη νέα τουριστική σεζόν

Οι σπουδαστές της Σχολής Hotel Management του ΙΕΚ ΑΚΜΗ, υποδέχθηκαν διαδικτυακά τον κ. Μανώλη Μαρκόπουλο, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, σε μία ζωντανή συζήτηση για το επίκαιρο ζήτημα της λειτουργίας των τουριστικών μονάδων, εν όψει της επικείμενης έναρξης της φετινής σεζόν, υπό τη σκιά της πανδημίας.

Ο κ. Μαρκόπουλος, ανατρέχοντας στα νούμερα της περσινής τουριστικής περιόδου, ανέφερε ότι η ανεργία στον κλάδο κινήθηκε σε μηδενικά ή και αρνητικά επίπεδα, ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά: «Παρά την αυξημένη ζήτηση προσωπικού, πολλοί εργαζόμενοι προτίμησαν την αναστολή. Την περίοδο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου έγινε “μάχη”, για να βρουν τα ξενοδοχεία εργαζόμενους και να ολοκληρώσουν τη σεζόν».

Απαντώντας σε ερώτηση σπουδαστή που έθεσε το ζήτημα του χρόνου που θα χρειαστεί για την επιστροφή στα δεδομένα του 2019 – μιας χρονιάς που σημειώθηκε ρεκόρ αφίξεων, ανέφερε: «Προσωπικά είμαι αισιόδοξος πως το 2022 θα είμαστε πολύ κοντά στις κρατήσεις που σημειώθηκαν το 2019. Δε θα χρειαστεί να περιμένουμε το 2023». Eνώ, συμπλήρωσε ότι αν και η σεζόν αναμένεται να ξεκινήσει διστακτικά στα μέσα Μαΐου, τον Ιούνιο θα προσεγγίσει το 60-70% της προσέλευσης τουριστών, που η Ελλάδα είχε το 2019.

Όταν στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκε το ζήτημα των απολαβών, ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε πως στο ξενοδοχειακό περιβάλλον οι αμοιβές είναι υψηλότερες από οποιονδήποτε άλλο κλάδο, με διαφορά που αγγίζει το 30-40%. Στη συνέχεια, τοποθετήθηκε σχετικά με τα μισθολογικά δεδομένα των επαγγελματιών Τουρισμού της Ρόδου, δηλώνοντας εμφατικά: «Νιώθω υπερήφανος που υπέγραψα τη μόνη τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Διαθέτει εξειδικευμένες διατάξεις και μισθολογικά είναι πάνω από τις κλαδικές».

Το φλέγον ζήτημα του εμβολιασμού δεν έλειπε από τη σκαλέτα της συζήτησης. Συγκεκριμένα, όταν μία σπουδάστρια έθεσε το ερώτημα της επιβολής ή μη του εμβολιασμού στους εργαζόμενους στον Τουρισμό, ο κ. Μαρκόπουλος είπε: «Το εμβόλιο δεν είναι υποχρεωτικό για να εργαστεί κανείς. Αρχικά δε θα φτάσουμε πριν τον Ιούλιο στη δυνατότητα εμβολιασμού των ηλικιακών ομάδων 30-40».

Ακολούθως, αναφέρθηκε και στα «τρίτα» εμβόλια, όπως το ρωσικό, τα οποία δεν έχουν λάβει ακόμα την πιστοποίηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων, δηλώνοντας ωστόσο αισιόδοξος: «Πιθανόν το ρωσικό εμβόλιο να εγκριθεί άμεσα και να δοθεί και στους Ρώσους η άδεια εισόδου στη χώρα μας. Πράγμα πολύ θετικό για τον ελληνικό τουρισμό».

Ο κ. Μαρκόπουλος μίλησε για το μέλλον των υπηρεσιών στη Φιλοξενία, αναδεικνύοντας το μοντέλο παροχής προσωποποιημένου service, με χρονικό ορίζοντα την επόμενη δεκαπενταετία, που μοιραία θα αντικαταστήσει εκείνο του μαζικού τουρισμού.

Επιπλέον, με την ιδιότητα του επιχειρηματία δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη μεθοδολογία που ακολούθησε, ώστε να εξασφαλίσει τη λειτουργία των μονάδων του και κατ’ επέκταση τις θέσεις εργασίας του προσωπικού που απασχολεί, δηλώνοντας πως επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες του.

Ακολούθως, έκανε λόγο για το ζήτημα εξασφάλισης πόρων, που είναι επιτακτικά αναγκαίο για τη μακροημέρευση μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης αυτή την περίοδο, καθώς οι πιστώσεις δεν υφίσταται πλέον ως πρακτική. Αναφορικά με τα ξενοδοχεία που δεν λειτούργησαν πέρυσι, επεσήμανε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να αντιμετωπίσουν προβλήματα στον αριθμό των κρατήσεων. Ωστόσο, εκτιμά πώς φέτος θα ανοίξουν σχεδόν όλα, εκτός από τις αλυσίδες, που ενδέχεται κρατήσουν κάποιες μονάδες τους εφεδρεία. «Είναι θέμα ζυγαριάς», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Προς το τέλος της εισήγησής του, ο κ. Μαρκόπουλος δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία του Τουρισμού, χωρίς καχυποψία και πίστη σε συνωμοσιολογίες, αλλά κρατώντας μόνο τη θετική σκέψη. «Το μυστικό της επιτυχίας είναι η αγάπη για το επάγγελμα. Ασχολείσαι με τις πιο όμορφες μέρες του κόσμου, που επιλέγει να τις περάσει στην επιχείρησή σου. Μέσα από εκατομμύρια επιλογές, ο πελάτης έρχεται σε εσένα. Άρα έχουμε την ευθύνη να μην τον απογοητεύσουμε», κατέληξε.