Κατηγορίες
_News_Κρήτη _News_Ξενοδοχειακά–Τουριστικά _News_ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΝΕΑ

Webinar για την «επόμενη ημέρα» του τουρισμού από το ΙΕΚ ΑΚΜΗ

  • Άρθρα
  • Webinar για την «επόμενη ημέρα» του τουρισμού από το ΙΕΚ ΑΚΜΗ

Webinar με εισηγήτρια τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, και θέμα την «επόμενη μέρα» στον κλάδο του τουρισμού είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι σπουδαστές των Τομέων Ξενοδοχειακών και Οικονομίας-Διοίκησης του ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Το διαδικτυακό σεμινάριο προλόγισε ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΚ ΑΚΜΗ, Βαγγέλης Ροδόπουλος.

Αρχικά, η εισηγήτρια παρουσίασε με συντομία την Marketing Greece, μία ιδιωτική εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με πολλαπλές δράσεις, εκ των οποίων η μεγαλύτερη είναι η πλατφόρμα Discover Greece, με καμπάνιες προώθησης της χώρας μας στο διαδίκτυο και τα social media. Εν συνεχεία, περνώντας στο «φλέγον» ζήτημα των προκλήσεων της επόμενης μέρας στον κλάδο του τουρισμού, αποτύπωσε τα δεδομένα ως έχουν σήμερα, αναφέροντας ότι το ΑΕΠ -που από το 2013 είχε ανοδική πορεία και έκανε ετήσιο ρεκόρ εσόδων- το 2020 σημείωσε κάθετη πτώση, αφήνοντας ένα μεγάλο οικονομικό «βάρος».

Μεταξύ των αρνητικών επιπτώσεων αναφέρθηκαν τα ισχυρά πλήγματα που έχουν δεχθεί οι κλάδοι των αεροπορικών μεταφορών, συνεδρίων και εκδηλώσεων και επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου. «Ένα κομμάτι της αγοράς, όσων ταξίδευαν για επαγγελματικούς λόγους, δε θα επανέλθει ποτέ ακόμη και μετά την κρίση, άρα θα υπάρξει απώλεια» τόνισε η κα Δρέττα, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι, ακόμη και στα λεγόμενα stress tests, που κάνουν οι εταιρίες πριν προχωρήσουν σε επενδύσεις για να δοκιμάσουν τις αντοχές τους σε αρνητικά γεγονότα, υπήρξαν ολικές ανατροπές, καθώς «κανένας δεν είχε υπολογίσει τα… μηδενικά έσοδα».

Κάθε κρίση και μία ευκαιρία

«Έχουμε ωστόσο καθήκον στη διαχείριση των πραγμάτων και στο να βρούμε κάποια θετικά μέσα στην κρίση» επισήμανε η εισηγήτρια, αναλύοντας στην πορεία της συζήτησης τις «ευκαιρίες» που κρύβει η τρέχουσα κρίση για τον κλάδο του τουρισμού. «Τώρα που οι τουριστικές ροές είναι μειωμένες, μπορούμε να διορθώσουμε όλ’ αυτά που θέλαμε να διορθώσουμε τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά. Στα νέα μοντέλα τουρισμού η έμφαση δίνεται στη συνεργασία όλων των «παικτών», καθώς το τουριστικό προϊόν έχει πολλούς εμπλεκόμενους. «Η καρδιά του τουρισμού είναι η συνεργασία» τόνισε η κα Δρέττα, αναδεικνύοντας την ανάγκη της καλλιέργειας μιας δεξιότητας στην οποία «εμείς οι Έλληνες γενικώς δεν είμαστε καλοί, με αποτέλεσμα να χάνονται ευκαιρίες». Για παράδειγμα, ο υπερτουρισμός συγκεκριμένων προορισμών αποτελεί ένα πρόβλημα που έχει «παγώσει» προσωρινά αλλά θα επανέλθει και για το οποίο μπορούμε να προετοιμαστούμε από τώρα, λειτουργώντας συνεργατικά, με έργα αύξησης των υποδομών αλλά και management του προορισμού σε όλα τα επίπεδα.

Η επόμενη μέρα και οι βασικές τάσεις

«Η επόμενη μέρα στο μάρκετινγκ του κλάδου δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει αυτό που απαιτεί η εποχή, μια προβολή ουσιαστική και αποτελεσματική, κυρίως με digital δράσεις και θέτοντας στο επίκεντρο τον άνθρωπο» δήλωσε η CEO της Marketing Greece, αναφέροντας τις δύο βασικές τάσεις που θα επικρατήσουν στον κλάδο: την τάση της Bιωσιμότητας (Sustainability) και της Ψηφιοποίησης (Digitalization). Οι εν λόγω τάσεις προϋπήρχαν της πανδημίας αλλά η τελευταία τις έχει ενισχύσει και έχει επιταχύνει την εξάπλωσή τους. Δίπλα σε αυτές, «στέκεται» η πολύ σημαντική τάση του conscious travel, δηλαδή του τουρίστα που αντιμετωπίζει το ταξίδι ως μία ουσιαστική εμπειρία, επιλέγει συνειδητά τον προορισμό και τον ενδιαφέρει να γνωρίσει την κουλτούρα του τόπου και τους κατοίκους του. «Εδώ, το κομμμάτι του personalized service κατέχει μία εξέχουσα σημασία, για παράδειγμα στην ξενοδοχειακή υπηρεσία του concierge, αν και όλες οι υπηρεσίες στον τουρισμό είναι σημαντικές» ανέφερε η κα Δρέττα.  

Τέλος, καταλήγοντας με το θετικό μήνυμα ότι «ο τουρισμός θα επιστρέψει δριμύτερος» μέσα στις επόμενες χρονιές, αποκάλυψε στους σπουδαστές του ΙΕΚ ΑΚΜΗ τα πρώτα insights για την καμπάνια επανεκκίνησης της Ελλάδας, μετά την πανδημία, που είναι τα εξής τρία: ο εμπλουτισμός του προϊόντος μέσω εμπειριών, η διαχείριση των προορισμών και η ψηφιοποίηση (digitalization).